گروهایی با خودریختی های مرکزی تقریبا داخلی

پایان نامه
چکیده

فرض کنید یک گروه باشد. مجموعه تمام خودریختی های را با نشان می دهیم. یک خودریختی را که با هر خودریختی داخلی جا به جا شود، خودریختی مرکزی می گوییم و مجموعه همه خودریختی های مرکزی را با نشان مـی دهیم که زیرگروهی نرمال از می-باشد. اگر و دو زیـرگــروه نـرمال باشـند مجموعه تمام خودریختی هایی که را نقطه به نقطه ثابت نگه می دارند را با نمایش می دهیم. به علاوه مجموعه تمام خـودریختی هـایی که را نقطه به نقطه ثـابت نگه مـی دارنـد با نشـان داده مـی شـود. همچنین قرار می دهیم: . در فصل اول مفاهیم پایه ای که در فصل های بعد به کار می رود را معرفی می کنیم، در فصل دوم به مطالعه گروه هایی با خودریختی های مرکزی تقریبا داخلی می پردازیم و در این فصل ثابت می کنیم که اگر یک -گروه از رده پوچ توانی دو و دوری باشد آنگاه . سپس در فصل سوم خـودریختی هـای مـرکـزی کـه مـرکـز گـروه را نقطه به نقطه ثـابت نگه می-دارنـد بررسی می کنیم. به علاوه در فصل دوم و سوم به دو روش متفاوت ثـابت می کنیم که اگر یک -گروه ناآبلـی باشد و ، آنگــاه اگروتنهااگر دوری باشد و . سرانجام در فصل چهارم به ازای عدد اول فرد ، شرط لازم و کافی برای آبلی مقدماتی بودن گروه خودریختی های مرکزی یک -گروه متناهی ناآبلی محض را ارائه می دهیم. در سراسر این پایان نامه یک گروه متناهی می باشد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی خودریختی های مرکزی گروهها

همه خودریختی های مرکزی، داخلی اند همه خودریختی های مرکزی،عناصر مرکز را ثابت نگه می دارند همه خودریختی های مرکزی، یک گروه پوچتوان که عناصر مرکز را ثابت نگه می دارند

15 صفحه اول

برخی خواص روی خودریختی های مرکزی

برای یک گروه g ،فرض کنیدaut(g نشاندهنده گروه خودریختی های g باشدو خودریختی مرکزی g مجموعه ای از همه خودریختی در aut(g باشد که با هر خودریختی در inn(g جابه جا می شود.در این پایان نامه برخی نتایج درباره خودریختی مرکزی بدست می آوریم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی شاهرود

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023